Så mycket att säga

Vilken dag säger jag bara. Dagen började med att jag gick upp klockan 8 och gav mig iväg till Konsum för att fråga om jag möjligtvis kunde få en praktik plats(kommunal ungdomspraktik), elin följde också med. Men nej tack sa dom. Jaha, då var det avklarat. Tänk att det ska vara så svårt att hitta en praktikplats??.
Men iaf, efter det gick vi iväg till arbetsförmedlingen för att fråga om dem kunde hjälpa oss med att få tag på praktikplatser.men nej här blev vi också nekade. Kunde inte hjälpa oss så de skickade iväg oss till en som heter Barbro, som har hand om praktiken. Då var det bara att promenera vidare  till henne, men hon kunde inte hjälpa oss heller eftersom vi inte var inskrivna hos henne, då skickade hon  oss tillbaka till arbetsförmedlingen. Man måste nämligen ha ett intyg från arbetsförmedlingen innan man kan få någon praktik alls, hänger inte med riktigt.När vi väl hade kommit till arbetsförmedlingen för andra gången fick vi vänta där i cirka 20 minuter innan vi fick hjälp, eller jag vet inte om  man kan kalla det för hjälp direkt. Men iaf så skulle arbetsförmedlingen kontakta Barbro och skriva in oss hos henne. Sen skulle dem höra av sig till oss. VISST VISST när då, om ett år kanske?

När jag kom hem tidigare idag var det en kvinna som ringde från kommunen som sökte mig, hon talade om  att jag står med i en inringningslista till olika förskolor här i Mariestad. Det var nämligen så att jag för ett ganska bra tag sedan skickade iväg flera ansökor till olika förskolor här i stan, men jag trodde faktiskt inte att någon skulle höra sv sig. Så nu har det skett ett mirakel.  Nu får man väll hoppas på att man får hoppa in som vikarie nångång ibland. Det känns väldigt roligt. Men jag måste ju fortfarande söka efter en praktikplats. Måste ha någonting annat att göra under tiden. Kan inte bara gå hemma hela dagarna och slöa. är faktiskt väldigt trött på att ha ett sådant tråkigt liv. Visst det är ju jätte roligt att gå hemma och slippa jobba, men det blir väldigt påfrestande i längden.

Dessutom kommer jag få lite extraknäck ska nämligen städa hos en familj på fredagar nu framöver(hushållsnära tjänster) . Så vi får se hur det går med det, är inte så jätte duktig på att städa, men det ska väll gå.

JA nu ska jag kila iväg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0