Trött på allt

Nu har det snart gått en månad sedan jag kom hem från moskva, och jag har fortfarande inte hittat mig något jobb, och det suger, har säkert skickat över tio ansökor, men nej inget svar har jag fått eller så står det i brevet att de överväger.hm. nej jag orkar inte vänta längre. snart måste det hända nått innan jag blir helt galen och ännu mera rastlös än vad jag redan är. Eller jag har ju faktiskt blivit erbjuden ett jobb, fast jag tycker inte att man kan kalla det för jobb, utan extraknäck. JO nämligen hushållsnära tjänster, det går ut på att man städar hos privatpersoner några timmar, en gång i veckan. MEN jag vill ju ha ett riktigt jobb. Ja, så vi får se hur det blir med det, måste nog ta det erbjudandet, tyvärr. men det är ju bättre än inget, eller hur. Eller så har vi ju ett allternativ till som är ännu värre, det är ju den kommunala ungdomspraktiken, som arbetsförmedlingen ger ut. Fy, kan det bli sämre. Maan får slita som en galning för ca 2000kr i månaden. Dessutom måste man jobba 40 h i veckan. DET ÄR HELT GALET. Ja, men som sagt snart måste det hända någonting.. som tur är så är man inte helt pank än. har fortfarande lite pengar kvar från min gamla lön som jag fick i somras. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0