Ryssligt

Hej. Det var ett tag sen jag skrev här senast måste jag erkänna. Har inte varit så aktiv på att skriva inlägg. Dock ska jag göra det nu.
 Nu har jag varit Stockholmsbo, i två veckor och två dagar. Vad har hänt under dem här veckorna då? Jag har utforskat staden helt by my self och det har gått galant. Kan namnen på alla gatar utantill snart. Nej, ska inte överdriva men nästan. Sedan har jag upptäckt en annan sak och det är att Stockholm är inte så förbaskat stort egentligen. Jag minns dem gångerna då jag bara var i Stockholm som turist, då kändes allt så hemskt och stort, men inte nu längre.
Det hände även en liten incident här i lägenheten förra veckan. På tisdag kvällen när jag och mamma satt och gjorde var sina saker hörde vi plötsligt att det var någon som bankade på dörren. Jag trodde att det var mamma som pysslade med något, och hon trodde samma sak om mig. Men nej, det visade sig vara något helt annat. Vi har nämligen grannar under oss, som dricker så där någon gång ibland, eller rätt ofta kanske, periodare kan man kalla dem. Det är en man och en kvinna. Kvinnan dock brukar ta fel på sin lägenhet ibland, och då tar hon våran dörr och  försöker slita upp den.  Vår dörr är placerad i samma läge som deras, så därför tror hon att det är deras dörr. Men iaf den här lilla incidenten pågick i sammanlagt 30 min. Jag blev livrädd och ville ringa till policen, mamma tyckte bara synd om den stackars människan. Men visst är det synd om henne, hon är sjuk. Men vad ska man göra, man vill ju inte utsättas för obehag. Och den gången var det mer är obehagligt. Men vi ringde inte till policen utan till dem som vi hyr lägenheten utav. Vi beskrev situationen, och dem förstod direkt att det var grannarna under. Det tipsade oss om att öppna dörren och prata med kvinnan, dock tar det alltid lång tid innan hon förstår att hon har kommit till del dörr. Men det risken tog vi aldrig. Utan vi väntade tills hon skulle sluta och så småningom försvann hon förgott för den här gången. Nej, jag hoppas verkligen inte att hon kommer någon mer gång, jag ryser.

Nej nu ska jag gå och ta lite frisk luft
Hej

Kommentarer
Postat av: medius

oj, de låter riktigt jobbigt. oh hon/de kan ju säkert bli otrevliga oxå. så ta d lugnt där. Polisen, tror de har tid för en gammal fyllerist??? kraams

2008-08-09 @ 22:59:15
URL: http://medius.blogg.se/
Postat av: Jennie

det låter ju otäckt... man får vara beredd på det mesta om man bor i storstaden hehe.

2008-08-15 @ 18:42:07
URL: http://www.metrobloggen.se/princess88

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0