Jag fyller 20 år....

......men inte idag.

Nu är det lite mer än två veckor kvar tills jag fyller 20 år. Jag vill inte fylla så mycket. Om tio år är jag 30 och bara den tanken gör mig deprimerad. När jag var i 15 års ålder ville jag bara fylla18  så fort som möjligt  och äntligen bli myndig, för då kunde man ju göra vad fan man ville. Okej kanske inte. Men man skulle få mer frihet. Men nu känns det tvärtom. Jag vill bli liten igén, för då kan man skylla allt på sin ålder. Men nu kan man inte göra det längre, eftersom man är vuxen. Men jag känner mig inte som vuxen. Vad vill jag med mitt liv egentligen? Har inget bra svar faktiskt. Det enda jag vet nu är att jag ska börja studera på högskolan till hösten och det är väl ett framsteg. Ett steg mot vuxenlivet. Nåja. Livet är kort som sagt. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0