Endast en vecka kvar..

Godförmiddag!  Från och med idag är det endast en vecka kvar tills jag flyttar upp  till Stockholm, nästa måndag vid den här tiden sitter jag på tåget mot Stockholm stad. Den här veckan kommer att bli otroligt hektisk, eftersom jag måste hinna med att packa, jobba ( 5 dagar utav 7 möjliga), och träffa lite folk, dessutom klippa mig. När jag kommer till Stockholm har jag inget jobb inplanerat, men ska defenitivt söka lite jobb, måste ju iaf anmäla mig hos en arbetsförmedling innan jag börjar på universitetet i höst. Ja, precis ni läste rätt, jag ska börja studera. Fick veta det förra veckan när antagningsbeskedet kom. Jag är såå glaad! Jag ska läsa utredningssociologi, det är en studieeordning som består av kurser om sammanlagt 180 hp. Alltså tre år. Utbildningen leder till en kandidat examen. Man kan självklart läsa vidare i ytterligare ett år, då har man en magisterexamen. Vad kan man då bli när man har läst sociologi? Man får ju inget direkt yrke, alltså det är ingen yrkesexamen utan en generell examen som man får. Den är bredare än en yrkesexamen, och man kan jobba med olika saker. Man kan t.ex bli en utredare på en myndighet, eller annalytiker eller varför inte forskare. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0