Helgen spenderades i huvudstaden

Hej kära blogg, nu har det gått en vecka sedan jag skrev här, men det har blivit en förbättring sen senast. Har börjat skriva lite oftare.
Har eran helg varit bra? Min har varit helt underbar, denna helg spenderades i Sveriges huvudstad, Stockholm. Åkte dit i fredags och kom hem
igår morse. Anledningen till resan var att titta på en lägenhet. Men även att komma bort från vardagen.

 I fredags morse tog jag och mamma  tåget till Stockholm, det tog lång tid, kändes som en evighet, hela 3h.
Men jag hade fokus på annat håll tack för det.
Det satt nämligen en Taylor Kitsch (Ni vet han från Friday nights light och Pakten) kopia bredvid mig. Jag satt och stirrade på honom hela vägen,
så pinsamt, han märkte det säkert, sedan var jag bara tvungen att sms:a till leckström ( Hon är ett stort fan av honom) och tala om denna underbara syn som
 jag hade bredvid mig.
Nåväl när vi väll var framme i Stockholm kryllade det av folk överallt, inte konstigt men ändå, är inte så van vid det, men tanke på var jag bor.
Skämt å sido.
I fredags var det även studentexamen i hela stockholm, så det var nog därför det var extra mycket folk.
Vi tog den gröna tunnelbanan mot Fridhemsplan, Kungsholmen där mors vännina bor. Förstår ni mitt i centrala Stockholm. Bättre än att
övernatta på hotell tro mig. Där lämnade vi av oss våra saker och gav oss iväg för att utforska Stockholm. Vi fick en snabb impuls och tog den
röda tunnnelbanan mot Botkyrka. Så obehagligt som det kändes då har det aldrig känts förut. Det kryllade av mörkhyade människor där, inte
en enda vit människa förutom oss såg vi. Invånarna tittade på oss som om vi var utomjordingar, eller något i den stilen, men ni förstår säkert.
Jag kan inte påstå att jag är rasist, absolut inte. Tycker om alla människo raser. Men just då, i det ögonblicket kände jag mig lite rasistisk.
Men som sagt det var en upplevelse för sig. När vi väl var framme på t-centralen trodde vi att vi hade varit utomlands.
Annars så var det mycket trevligt. I Lördags var det Stockholm Maraton, det kryllade av svettiga löpare. Men det var kul och se på hur alla kämpade.
Ja, och snart kommer jag att bosatta mig i Stockholm känns overkligt, men sant.

Nej nu ska jag gå och få i mig lite frukost. Havregrynsgröt med äpplemos och mjölk.

Hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0