Scary like hell

Godeftermiddag. Har inte bloggat på några dagar, men nu ska det bli en ändring på det.  Det är redan torsdag idag, vad veckodagarna går snabbt, eller hur? I Tisdags umgicks jag med Mikaela hela dagen. Solen sken så vi spenderade dagen utomhus i stort sett, gick på stan och fikade. På kvällen blev vi sugna på att hyra en film, så vi vandrade till Åkes. Där fanns det ett stort sortiment av alla möjliga filmer med olika changer. När det gäller filmsmak så är jag och mikaela väldigt olika. Hon vill se filmer där det exploderar, och händer saker hela tiden. Alltså hon är för, action och sådant overkligt trams, medan jag är mer en komedi/drama tjej. Men till slut kunde vi äntligen enas om en film, det fick bli en film med Lindsey Lohan i huvudrollen, I Know Who Killed Me. Anledningen till att jag ville hyra den var bara för att Lindsey Lohan medverkade, man har ju sett många bra filmer med henne. Som t.ex, Mean Girls, Tonårsliv, Just my luck , Freaky Friday. Men den här filmen var utöver mina förväntningar. Den var hemsk.  En VARNING utfärdas för denna sjukt dåliga film! Man orkar inte alls hänga med, plus att man verkligen inte vad beredd på alla riktigt vidriga scener i den. Dem hade kunnat klippa bort en del lite väl närgångna tortyrscener. Filmen var hisklig, det är det enda jag kan säga.  Jag satt och blundade under hela  filmer i stort sett, så  fruktansvärd var det. Senare på kvällen fick Mikaela stanna hos mig över natten, vi var lika skrämda båda två. Natten var inte rolig kan jag säga er, låg och skakade som ett asplöv. Och svettades som en gris. Tänk att man kan bli så påverkad av en sån dålig film? Men jag är lättpåverkad. Men nu ska jag inte prata något mer om den filmen, det är glömd.

Filmens handling:

19-åriga Aubrey Fleming är älskad av alla och sina föräldrars stolthet. När hon kidnappas av vad man misstänker en seriemördare som härjar i stan slås många liv i spillror. Ingen tror att man kommer få återse Aubrey i livet. Genom ett mirakel hittas Aubreys svårt sargade kropp intill en motorväg, men vid liv. Men när hon slutligen vaknar upp på sjukhuset känner hon inte igen någon och hon insisterar på att hon inte är Aubrey, utan Dakota - en drogberoende strippa från en grannstad. Polisen är övertygad om att Aubrey förtränger det traumatiska som hänt henne, men snart inträffar en rad mystiska händelser som pekar på att sanningen kan vara bortom allas vildaste fantasier.

Hur ser min torsdag ut?
Jo jag måste städa innan mamma kommer hem. Hon har varit i Stockholm i tre dagar.
Sedan ska jag gå ut på en promenix, och efter det måste jag handla lite mat.
Måste även gå och leta efter en presen till elin, hon fyller år på lördag och jag har fortfarande inte hittat något bra.

Hej så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0