Woody Allen

Onsdag

Idag har jag varit på en jobbintervju. Den gick inte något vidare bra. Jag var alldeles för nervös. Annars har jag umgåts med mikkis och elin hela dagen. Vi har gjort crepes och tittat på film, har nyligen laddat ner, Match Point. Med  Scarlet Johansson och Jonathan Rhys-Meyers i huvudrollen. En mycket bra film. Men man måste nog se den minst två gången för att förstå allt.

Filmens handling:

Chris är ett före-detta tennisproffs som numera försörjer sig som personlig tränare åt gräddan av London-sociteten. Här möter han Chloe, som blir hans inträdesbiljett till det rika livet med opera, konst och pengar i överflöd. Inom kort är de gifta. Chris charmar sin väg in i svärfars affärsimperium och snart har han allt man kan köpa för pengar. Vad han inte kan köpa är Nola, hans svågers vackra flickvän. Men deras oskyldiga flört tar dem snabbt ut på farlig mark. Begäret övervinner förnuftet. Passionen går inte att stoppa. Chris bedyrar gång på gång att han ska lämna Chloe men han slits mellan passionen och sitt nyvunna liv i lyx. Då blir Nola gravid. När hon hotar med att avslöja allt blir den alltid så beräknande Chris desperat...


Filmens trailer




En mycket psykologisk och djup film. Mycket bra gjort av Woody Allen

Kommentarer
Postat av: emma

Helt ok film. Jonathan Rhys Meyer är sjukt snygg :) Fast iofs psyko i filmen har jag för mig. Men snygg ändå.

2008-03-19 @ 20:36:32
URL: http://isuspectowlsinthebog.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0